Tisztelt Szülők, Kedves Tanítványaink KÖSZÖNJÜK!

2020. március 16-án új korszak kezdődött a magyar köznevelés-közoktatás történetében. Amíg az utóbbi években a köznevelési törvény szellemében az iskola és a pedagógusok a korábbinál nagyobb szerepet kaptak a gyermekek nevelésében, addig a szülők március 16-án a gyermekek oktatásába, tantárgyi felkészítésük folyamatába vonódtak be. A szerepek természetesen nem cserélődtek fel, csak a pedagógus és szülő viszonylatában a feladatok megoszlottak, szétsimultak a partnerek között.
Az elmúlt három hónapban nagy kihívással kellett megküzdenie a nevelő-oktató munka valamennyi résztvevőjének, szereplőjének.
A Pedagógusok, miután felmérték, hogy az általuk tanított gyermekek csoportként egy időben, online élőadásban csak nagyon nehezen érhetők el, hogy a háztartások informatikai ellátottsága eltérő mértékű, azonnal olyan elérési utakat, formákat kerestek és találtak, amellyel 95 %-ban tudták biztosítani a folyamatos és biztonságos információáramlást. Mi magunk is új eszközöket, új kapcsolattartási platformokat ismertünk meg. Minden, ami korábban „ránézéssel”, közvetlen élőszóval elérhető volt, az most sok-sok órás „irodai” munkával vált csak megvalósíthatóvá. Nekünk is sok dolgot meg-, vagy éppen újra kellett tanulnunk, hogy munkánk eredményes legyen.
A Tanulók, az Önök gyermekei egy nap alatt szembesültek azzal, hogy az informatikából, a kommunikációs formákról és tartalmakról, vagy a felelős internethasználatról tanultak azonnal alkalmazandók és hasznosíthatók a valóságban. Látták, hogy a különféle informatikai eszközök a játékon a filmnézésen, a zenehallgatáson, vagy a baráti chatelésen kívül másra, ismeretszerzésre és tanulásra is kiválóan alkalmasak.
Nem volt egyszerű az életritmus hozzáigazítása sem a megváltozott körülményekhez. Meg kellett barátkozni a gondolattal, hogy iskolába járás nélkül is lehet és kell is tanulni. Bár itthon vagyok, és a szüleim sincsenek itthon, nekem akkor is van feladatom, tanulnom kell, s ezt értékelni is fogják. Változott az órarend, módosult a családi napirend. Reményeink szerint ebben az időszakban megnőtt a gyermekek kötelesség- és felelősségtudata. Erről tanúskodnak az év végi eredmények is. A tanulók túlnyomó többsége dicséretesen vette az akadályokat.
Természetesen mindez nem valósulhatott volna meg az Önök, a Szülők segítségnyújtása nélkül.
Köszönöm a Tisztelt Szülők helytállását. Azt a rengeteg törődést, amivel a „homeoffice”-ban, vagy a munkahelyi személyes munkavégzés mellett, a mindennapos házimunka mellett pedagógusi feladatokat is ellátva, időt, energiát nem kímélve a sokadik műszak részeként segítették gyermekeiket az otthoni, önálló tanulásban. Különösen nagy gondot jelentett ez azokban a családokban, ahol eszközhiány is nehezítette a munkát, vagy több gyermek folyamatos tanulását kellett megvalósítani, s természetesen mindez még sokszor nagyobb költségekkel is járt.
Természetesen köszönjük a kritikát is, amelyet olykor megfogalmaztak pedagógusi munkánkkal szemben. Tudjuk, hogy visszajelzéseik észrevételeik, kifogásaik sokat segítettek abban, hogy a mi munkánk is jobbá, hatékonyabbá váljon ebben az időszakban.
Levelem végén a Felsővárosi Iskola nevelőtestülete nevében is köszönöm az Önök állhatatos munkáját. Hiszem, hogy nagyban hozzájárultak közös munkánk sikerességéhez.


Tisztelettel és köszönettel: Mészáros Imre intézményvezető


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás